23 april 2011

Nästan sommar :)

Nu är det påsk. Men vädret är som sommar nu. Vi har sommarkläder på oss. Jag försöker sy en solhatt åt lilltjejen. Det går sådär. Lite knivigt är det. Så alla tips/mönster tas gladeligen emot.

För er som inte vet det så har jag en ny symaskin som jag älskar. Så jag spenderar en hel del tid framför den. Nu för några dagar sen gjorde jag några tygkassar i olika storlekar. Det är kul att skapa. Och framförallt får man nåt unikt. Och så är det praktiskt. Man får det man vill/behöver ha. Barnkläder är ju såååå tråkiga och "könsbestämda". Det är roligare med färg till alla och inte svart och blått till pojke och rosa och gullgull till flicka. Det är såååå uppdelat till barn. Så är det ju inte riktigt till vuxna. Även om jag kan tycka att till vuxna är det rätt tråkigt och grått mestadels. Det är iaf kul att kunna bestämma själv mer. För även om jag gillar rosa till viss del gillar jag inte modeller och allt de sätter på kläderna. Bla "prinsess" "cute girl" och för att inte tala om allt glitter och grejer det är på flicksaker. Klart att det är lätt att man tar den där rosaglittriga till en flicka och inte en svartblå. Det är så att man blir arg. Risken att man som förälder köper rosaglittrigt till sin pojke är inte så stor. Därför mkt bättre med kläder som funkar på både pojk och flicka. Vi köpte svartblå sandaler till dottern idag. Jag tar inte de rosa/vit/glittriga. Väldigt opraktiskt oxå. Nog om detta. Listan kan bli låååång. Det är kul att sy oxå. Men jag syr även med rosa tyg. Men ingen glittertext:)

Inga kommentarer: