03 december 2008

Förkylning

Usch vilken förkylning jag har fått. Det är många på jobbet som är sjuka också, är ju där jag fått det från. Gör inte mycket annat än jobbar nu och när jag kommer hem är jag slut o sen tar jag de lite lugnt och sen orkar jag packa en låda. Är ju inte långt kvar nu. Det känns nästan overkligt. Men kul. Och samtidigt trist att lämna jobbet. Men jag har inte mycket kompisar kvar här i Kalmar. I gbg har vi några vi känner iaf även om inte vi ska bo mitt inne i Gbg. Men det är ju bara några mil från gbg.

Idag var det en svart katt som ville in till oss. Trodde det var Kasper eller Mattis som höll på det nåt men det var det innte. När jag tittade ut på balkongen var det en svart katt som tittade på mig. Han ville in. Jag fick gå ut och schasa iväg honom. För jag ville inte ha kattbråk. Fast mina katter verkade inte agressiva direkt, bara nyfikna på han på andra sidan. När vi flyttat ska våra kissar också få bli utekatter. De ska få gå ut ibland iaf. Blir lättare då eftersom vi har egen ingång.

Nu ska jag lägga mig i en varm säng och hoppas att jag mår bättre i morgon. Gör jag inte det får jag jobba ändå. Vill inte vara hemma nu.

Och på fredag kommer en vän hit från Ronneby. Det ska bli jättekul att träffa henne. Helgen är räddad=) Jag slipper packa lådor hela helgen utan kan få en rolig helg istället.

Det är lite tråkigt att flytta i mitten av december. För nu är det ingen idé att sätta upp julsaker. Men de får åka upp efter lucia istället. Tror att jag och Ronnebykompisen ska ta en sväng till Ikea i helgen. Där kan man nog hitta nåt kul för jul. Om inte annat så julklappar.

Nu sängen.

1 kommentar:

Frida sa...

Jag tycker iaf det är jättebra att ni ska flytta mot Göteborgshållet =)