09 december 2009

mvc idag

Idag har jag varit på mvc och allt var bra. Det lilla hjärtat tickade på i 153 slag/min. Och lilla pyret rörde sig så det gick som vågor på magen när hon skulle lyssna på hjärtat. Det rör sig mer och mer nu. Vår barnmorska tyckte det var ett väldigt liv inne i magen. Det är kanske en liten friidrottare där inne? Särskilt om kvällarna när jag ska sova vaknar nån där inne och rör på sig väldigt mycket. Idag är det precis två mån kvar av graviditeten.. Vi får väl se om pyret kommer på dagen eller om det blir före eller efter beräknat datum. Hoppas före. I morgon är första tillfället med vår föräldrautbildning. Det ska bli spännande. Det är tre andra par som anmält sig som oxå ska föda i februari.

På spisen puttrar köttfärssås och jag ska snart sätta på spagettivatten. Sen ska jag iväg och sjunga. Det är sista gången med kören innan julkonserten i Domkyrkan i gbg. Det ska bli kul.

Igår bakade mamma och jag lussekatter, efter arlas recept. Nåväl... Jag och mamma följer sällan recept till punkt och pricka. Jag har väl lärt mig att höfta lite från mamma. De blev iaf riktigt bra, så gott. På fredag ska jag in till en kompis i Gbg och då ska vi göra knäck. Lite roligare att göra julgodis med nån annan. Men pepparkakor blir det inte i år. Det har vi massor hemma. Det är så tråkigt att göra pepparkakor dessutom, tar en sån tid.

1 kommentar:

sarah sofia vilhelmina sa...

Åh. Ett litet busfrö!

Pepparkakor med glasyr är roliga att göra väl...

Julpuss & luciakram