21 november 2008

Förkyld

Nu har jag varit hemma i två dagar. Jag behövde det. Men jag är fortfarande förkyld, men det går förhoppningsvis över i helgen. Det går inte att ta det lugnt på jobbet när man jobbar i en barngrupp på 18 stycken 4-åringar. Det ska hända nåt hela tiden. Och mycket skvaller, konflikter och diskussioner mellan barnen är det hela dagarna. Konstigt nog har jag hållit mig någorlunda frisk denna terminen. Mina kollegor däremot har varit sjuka från och till. Förra terminen var jag mer sjuk, min första termin när jag var nyexad lärare, så det var ju inte så konstigt att jag blev sjuk då. Jag var ju inte van vid en massa barnbaciller. Men nu är jag väl lite härdad. Men de är så klart värre när man jobbar med små barn. En ettåring har ju många fler sjukdomar än en fyraåring. Så är det ju.

Känns lite meningslöst att skriva så här... Är det nån som läser? Men de klart annars skriver jag för min egen skull.

Helgen blir en lugn återhämtningstid. Två kompisar ska komma hit en sväng bara, annars ingenting planerat. Känns skönt. Jo, jag har planer på att packa lite kartonger inför flytten som går om några veckor. Men sen får det vara bra med planer.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: