24 november 2008

Nu är det vitt i Kalmar också

Idag var hon som ska ta över vår lägenhet efter oss här och tittade på den. Hon ville inte flytta in tidigare, det var dumt. Så det blir till att betala dubbel hyra i december. Men man ska se det från den positiva sidan, vi slipper två dubbla hyror, eller ännu värre tre.Sen ville hon inte ha vår tvättmaskin, så det blir till att sälja på blocket. Eller finns det nån som vill ha en fungerande tvättmaskin?

En annan sak, min sambo var och lämnade lite saker i vårt nya förråd och då sa hon som bor där att hon hade hört lite olika bud men det ena var att vi skulle ha barn. V svarade att det var mer än han visste. Vilket var mkt bra svarat. Antingen måste de ha tyckt att jag hade tjock mage eller så har de bara antagit att saker och ting var så... Varför man nu gör det vet jag inte. Kanske dags att gå ner i vikt.. Det är det iofs i vilket fall. Men om folk går runt och sprider rykten om att jag är gravid så har det gått för långt. Jag SKA ner i vikt. Ska ta tag i träning och kost efter flytten. Det ska jag verkligen. Jag har inte bestämt mig än bara om jag ska träna på Friskis med mamma (som är lite längre bort från där vi bor) eller ett gym som är väldigt nära där vi bor där jag kan träna med V. Det som är bra med Friskis är ju att man inte behöver binda sig för ett år utan kan betala för en termin i taget. Det kan ju vara bra om man ska flytta på sig igen (fast inte lika långt som denna gången kanske) så man inte bundit upp sig för ett år men bor långt från det gymmet.... Ja vi får väl se hur det blir.. Det ska tränas iaf, det är en sak som är säker.

Vad mysigt det är nu när det kommit som ett tunt vitt täcke ute. Det blir så mkt ljusare. Kallt ljus. Men vad kallt det är. Nu är det vinterklader som gäller på jobbet. Annars går det inte att vara ute. Idag blev jag inte varm på flera timmar efter vi varit ute.

Inga kommentarer: