30 april 2007

Examen januari -08 =)

Examen i januari blir det. Har inte skrivit här på ett bra tag nu. Men nu skriver jag igen. Har varit mycket ett tag nu. Och det är mycket nu med. Veckan som kommer går jag bara två dagar i skolan och ändå känns det så stressigt. I morgon är det Valborg och det ska firas med traditionsenlig grillning och sen titta på valborgsbrasa och dricka lite. På dagen ska jag sjunga in våren utanför studentkåren med Kalmar keys (studentkören).

Igår var det 49 årsfest. En fyllde 25 och en fyllde 24. Det var en trevlig fest fast inte lika kul när vi kom dansstället. Ibland känner jag mig så tråkig och gammal. Men jag blir mest irriterad när jag är ute nu för tiden. Mätt på det där. Trött på jobbiga berusade desperata killar som letar med blicken efter sitt byte den kvällen, killar som kladdar, tjejer som tror att de äger världen, glassplitter på golvet, dryck av olika slag som folk spiller på mig, trånga dansgolv, dålig musik.... Listan kan bli lång.

Nu när man hastigt kom på att man skulle ändra sig utbildning igen blev det ju så att jag får bråttom att komma på ämne att skriva min C-uppsats om. Jag och Momo satt och spåna lite idag på ämne. Jag ville skriva nåt om skapandeämnena eftersom det är det som är mina ämnen. Så vi kom ganska snabbt in på samma spår, att titta på Reggio Emilia inspirerade förskolor. Så vi ska bara komma på lite mer exakt. Och man måste ju ha ett arbetsnamn och så. Men det känns bra. Ska bli kul.

Nu blev det en liten rapport iaf vad som hänt lite. Fullt upp med allt möjligt nu som sagt. Det märks även här. Glömmer bort att skriva här också. Men så får det bli ibland. Ska lägga in lite MÄTO nån dag också. Men det får bli när jag känner att jag har tid. I veckan måste det pluggas och göra annat.

2 kommentarer:

Mia sa...

hej fisplutten! Vad görs? Jag flyttar till kalmar vad sägs? Och du pillar mina tår och jag petar dig mellan revbenen? =) öööh...

PUSS GUMMAN!

Moni sa...

puss på rumpan!!!