02 april 2007

Grattis på födelsedagen!

Grattis lilla pappa på födelsedagen. 60% av min familj är vädurar och fyller år i mars och april. Jag och min syster är de som inte gör det. Det sägs att två vädurar inte passar ihop. Mamma och pappa har varit tillsammans i 33 år och gifta i 25 år. Så det stämmer inte riktigt. För de är verkligen det "perfekta" paret. Jag skulle absolut inte kunna tänka mig de med nån annan. Det är liksom de två och inget annat.

De var tillsammans i högstadie-åldern oxå. Så det är lite extremt. Själv är man 25 och inte hittat sin prins än. Får lite panik ibland när jag tänker på de. Pappa va 26 och mamma 27 när de fick min storasyster. Jag kommer väl va 40 när jag skaffar barn=) Nej man ska inte ha press då blir det inte bra. Och just nu känner jag mig ganska likgiltig till det där. Kan inte jänföra med de heller. Även fast jag är deras dotter så måste jag inte göra som de gjorde. Dessutom var det andra tider då. Nu ska man hinna med så mkt. Jag känner mig verkligen inte mogen för familjelivet än. Vill göra så mkt innan dess. Och det är jag inte ensam om. Det är många i min ålder som inte har barn och det där. De kanske har lyckats lite bättre än mig med förhållanden. Men men. Hellre själv än med nån halvdan det tänker jag stå fast vid. Jag trivs ju bra med mig själv. Och hur schysst är det att vara tillsammans med någon bara för att ha nån? Nån att gosa med, göra saker med, visa upp, ha sex med m.m. Det kan jag verkligen inte förstå mig på.

Grattis Mik på 25-årsdagen=) Jag glömde inte dig.

Inga kommentarer: