09 april 2007

Vovven sprang bort

Nu är jag i Lerum och har umgåtts lite med familj och släkt. Kom hit igår. Så firade halva påskhelgen i Kalmar. Det var trevligt. Idag hände något fruktansvärt jobbigt. Jag och pappa var ute i skogen på promenad med vovven som nu är 1 år. Men inte så lydig i alla avseenden... Han fick syn på två rådjur och kutar efter de. Jag hinner se rådjuren och varnar pappa som snabbt trycker ner foten på de långa rep som han har efter sig. Men han hinner inte. Sen är han totalt borta. Vi letar i flera långa timmar. Släktmiddagen får vänta. Allt blir upp och ner. Men så efter ungefär 3 tim ringer min syster och säger att de hittat honom helt oskadd. Han satt fast i skogen. Låg och gnydde. Kunde han inte ha skällt istället? Det hade varit bättre. Då hade vi hittat honom snabbare. Nu vet jag inte om pappa vågar använda det långa repet igen. Meningen är ju att han ska kunna springa lös samtigit som det är lättare att hinna få fatt på honom när han har det långa repet istället för ett kort koppel. Han är så grymt snabb så det är svårt att hinna ibland. Sen när han kommit tillbaka så var alla så glada och ville gosa med honom extra mycket. Den dagen lär man inte glömma i första taget. Hoppas bara att Valle (vovven) lärt sig en läxa på det här.

I morgon ska jag in till Göteborg och shoppa lite, träffa en kompis och till frisören och bli fin förhoppningsvis.

Blir väl lite Mäto här då så ni får se hur det blev:) Man får passa på när man är hemma hos föräldrarna och har en pappa som är fotograf me. Så jag får lite fina bilder på mig:-) Det är så sällan jag blir fotad annars. Det är alltid jag som fotar, inte jag som blir fotad.

Inga kommentarer: