04 april 2007

Musik-rapportering i natten



Så sitter man vid sin dator och filosoferar och lyssnar på Lasse. Hörde att det inte bler en sommarturné i år, vilket är lite tråkigt. Men blir i höst iaf. Får hoppas man kan gå då. Men det är svårare då än på sommaren. Sen släpper han en skiva i höst utan Hovet. Kul. Det blir alltså nåt annorlunda. Fioler, banjo, bouzouki, dragspel och mandolin ska vara med, men de vill ändå kalla det för rockmusik. Ska bli kul att höra sen i höst iaf.

Fick en låt av en kompis som jag gillade. Tack för tipset Milla, han va riktigt bra. Så nu har jag lyssnat på några andra låtar med honom. Jason Mraz heter han förresten:) Bra svängig pop kan man kalla det enligt mig, och bra röst har han.

Idag har jag tagit fram gitarren igen och börjat skriva på en låt. Jag har inte musiserat på länge. Saknar det. Mår mycket bättre när jag får göra det. Avagera mig. Vet inte varför jag inte gjort det. Det är ju olika perioder, men jag mår verkligen bäst när jag får uttrycka mig i musik. Sjunger ju i kör iofs. Kalmar keys, skolkören. Men det räcker inte riktigt för mig. Hinner dessutom inte gå dit varje vecka. Jag har inte spelat in nåt på månader. Och jag har inte sjungit seriöst på lika lång tid. Om man inte räknar med kören då. Jag måste skärpa mig. Men det är så mkt nu som jag vill göra. Skolan tar rätt mkt tid, tränar gör ganska mkt när jag hinner, iaf 3-4 ggr/vecka, och umgås med vänner. Det hinner jag inte med som jag skulle vilja. Så det är mkt jag vill. Jag och en kompis skulle börja spela lite tillsammans. Och det vill jag inte att det ska rinna ut i sanden. Jag får väl ta tag i det. Annars blir det nog inte av.

"...Min ungdom kommer aldrig igen
Jag har så mycket förstånd att förlora än
Så jag lovar dig inget, min käraste vän
Det är ett kort liv

Jag gick på en gata mot ett äventyr
Jag kom till en plats där pengar styr
Där spriten var billig men fyllan dyr
Man fattar lätt varför mänskor flyr
Det är ett hårt liv

Jag tog mig upp på ett skyhögt berg
Jag trodde livet skulle byta färg
Men svindeln skälvde genom ben och märg
Det är ett farligt liv...." Citerat från L.W "Stort liv"

Det är så det känns ibland. Känner mig lite gammal ibland. Var ska mitt liv ta vägen undar jag ibland. Tror jag ska skicka iväg några demo snart. Samla mod och göra det. Det är många som lyssnat på min musik och sagt att de tkr att jag borde göra det. Det betyder mkt när folk gillar min musik. Men räcker det för mig att inte nå ut till speciellt bred publik? Jag vet inte riktigt. Väntar väl bara på rätt tidpunkt kanske. Men de kanske inte finns en rätt tidpunkt för något sånt. Lika bra texter som Lasse skriver jag inte. Men jag vill inte kalla mig låtskrivare heller. Jag skriver låtar ibland för att ha nåt bra att förmedla. Nåt från hjärtat. Nåt personligt..

Inga kommentarer: