19 mars 2007

Digitalkamera

Denna vecka är sista veckan på den kurs jag läser nu "visuellt tänkande" heter den. Har i stort varit en bra kurs. Men nu är det mkt redovisningar och inlämningar. Workbooken ska in nästa vecka. Jobbigt att skriva på den. Men nu händer det lite roligt oxå så det gör att man orkar fastän allt inte är kul. Vissa saker känns så meningslöst. Men sen är jag rätt omotiverad till att plugga just nu. Så är det ibland.

Ska strosa runt på Kalmars affärsgator i morgon med en kompis. Det är ju positivt att man har mkt pengar kvar trots att det är slutet av månaden. Ska köpa en digitalkamera, det har jag länge längtat efter. En ny fin. Min gammla är snart 3 år. Den funkar inte så bra längre. Om man ska ta en bild måste man hålla i där batterierna sitter, annars ramlar de ur. Det är lite jobbigt. Så nu är det dags för en ny stjärna. Som ska ta massa fina bilder. Fick lite tips av pappsen om kamera. Så efter många om och men lutar det åt en Sone eller en Nikon. 6-7 mega pixlar är det på de nu. Innan hade jag 3 och det räckte. Så det känns ju onödigt med 6-7 som det är nu på alla nya. Det är ju bara om man ska göra jättestora papperskopior på nån bild. Och det lär ju inte jag göra.

Jag tränade styrketräning idag efter skolan. Skönt, har inte tränat sen i fredags. Och på det gymmet finns det verkligen alltid nåt fint att titta på. Ser inte samma killar så ofta, men ibland så. Men de finns många fina iaf :) Det gör ju oxå att man vill dit och träna :P Kan va trist att stå på trampmaskinen ibland när man tränar själv. Då är alltid lite ögongodis trevligt.

Inga kommentarer: