08 mars 2007

Heldag i Lund

Nu har jag inte skrivit på ett tag här. Jag kom av mig lite. Kan lätt bli så. Hade tänkt lägga ut bilder från förra helgen när jag var i Växjö på 25-årsfirande av en kompis. Men de bilderna tog inte jag och jag har inte fått bilderna ännu. Men det kommer så småningom.

Idag har jag varit i Lund med klassen. Vi var bla på Skissernas museum och Humanlaboratoriet. Rätt så intressant faktiskt. Vad mkt man kan expirimentera med. Och vad mkt intressanta sakerde hade kommit fram till. Eyetracking var coolt. Att kunna se var pupillen tittar i en bil. Inte direkt förvånande att vår blick tittar på ögon allra mest om det finns sådana i en bild. Jag fick vara testperson oxå. Eller jag var frivillig. Fick lyssna på ljud och välja vilken färg som passade bäst till ljudet och de kunde se var mina ögon tittade på skärmen. Det var en intressant dag.

Sen fick jag träffa en kompis en kort stund. Han visade mig runt lite i Lund, jag har aldrig varit där innan vad jag minns. Så det var kul. Han har jag ju inte träffat på länge heller.

Men sen när jag satte mig på tåget hem var jag trött. Men sov inte en blund på resan hem. Det var en rätt kul tågresa faktiskt. Hände både det ena och det andra på den resan. Men en heldag blev det. Gick upp 05:50 i morse och var hemma strax efter 21 i kväll.

Nu är det dags att sova!

Inga kommentarer: