28 mars 2007

Inlines är underbart

Igår åkte jag inlines för första gången i år. Helt underbart. Jag har aldrig åkt i Kalmar innan. Men nu så. Det var riktigt bra sopat och skön asfalt= slät på många ställen. Det var riktigt kul. Ska åka snart igen. Ni som inte har inlines. Ni borde testa. Bra transportmedel oxå. Borde väl dock ha hjälm när man kör. Fast cykla känns nästa ännu farligare. Ska man ha hjälm när an cyklar oxå då kanske? Vad tycker ni som läser? Egentligen borde man det tkr jag. Inte för att man ramlar så ofta. Men nåt kan ju faktiskt hända i trafiken och är man då helt oskyddad kan man ju skada sig väldigt mkt.

Men idag var jag tvungen att plugga. Gick dock inte så jättebra. Det finns plötsligt så mkt annat viktigt som jag måste göra just när jag måste plugga. Det är konstigt det där. Att diska eller dammsuga plötsligt kan bli JÄTTEKUL=)

Jag var iväg på dagen och träffade rektorn för en nattförskola här i Kalmar, och lämnade mitt CV. Hoppas på lite extrajobb där. I och med att jag inte kan få extrajobb där jag ska jobba i sommar vilket är väldigt dumt. Behöver verkligen få in lite pengar nu. Vill ju köpa dator men har inte pengar till det nu. Och sen är det här min första sommar i icke studentlägenhet. Så nu måste det betalas på sommaren oxå :(

Har tränat spinning idag, det va riktigt svettigt. Kul kul. Men jag tycker de borde ha lite bättre lokal. De har knött in 25 cyklar i ett rum på 20 kvm typ. Trångt är det iaf, och varmt blir det.

Och väderrapportering: Igår och idag strålande solsken. Lite kallt efter sju när solen gått ner. Men man ska inte klaga på vädret nu. Igår visade termometern 25°c. Men det var i solen. Men det var varm.

Och lillebror har fyllt år. 22 år är han nu lillen. GRATTIS ännu en gång lillen.

Inga kommentarer: