31 mars 2007

Mer leenden åt folket!

De var kanske inte nån otursdag i torsdags i alla fall. Gick bra på kören i alla fall. Alltid bra att sjunga. Funkar i alla lägen.

Och nu har man fått sin bebisdos för ett tag. Och NEJ Moni jag är inte bebissugen. Låna ibland räcker såååå väl för mig=) Men visst är hon go. Vad finns det mer som kan få dig att skratta och le så mkt som barn får? Det vet inte jag. Musik som är min stora passion här i livet ler jag möjligtvis åt. Men inte alls så som jag ler mot en sprudlande glad unge. Det är nåt som inte går att jämnföra. Den glädjen. Varför försvinner den där glädjen och de leendena när vi blir äldre? Jag har inte siffran på det men har sett en undersökning på att barn ler minst dubbelt så mkt som vuxna. Trist? När på vägen blev vi allvarliga? Och hur mkt ler de vuxna som har barn runt sig då, de måste ju le mer än de som inte har barn, ellerhur? Men allvarligt talat, hur svårt kan de va att le lite. Ett leende piggar upp så. Man blir glad av ett leende. Mer leenden åt folket=) Inte för att jag är så bra på det alltid. Med de jag känner ler och skrattar jag väldigt mkt men inte med såna jag inte känner så bra. Men jag har ju valt ett bra yrke då, kommer förhoppningsvis få många skratt och leenden som smittar av sig.

I morgon ska jag upp tidigt och iväg till gymmet och träna. Måste passa på att träna lite mer på helgerna eftersom jag inte alltid hinner träna så mkt som jag hade velat på vardagarna.

Nu ska det sovas strax!

Sov så gott alla små barn. Fortsätt och sprida glädje till oss tråkiga vuxna :)

Inga kommentarer: